Wskazówki dotyczące rejestracji w IRK

Studia w Wojskowej Akademii Technicznej dla kandydatów na żołnierzy zawodowych – jak zapisać się w Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK)

1. Wejdź na stronę irk.wat.edu.pl lub kliknij w zakładkę ,,Rekrutacja”, a następnie w ,,Internetowa Rejestracja Kandydatów” na stronie internetowej Wojskowej Akademii Technicznej, która przekieruje Cię do IRK naszej Uczelni.

 

2. Wybierz interesującą Cię rekrutację – w tym przypadku będzie to:

 

Zapoznaj się z ogólnymi informacjami o rekrutacji w części opis.

 

3. Następnie kliknij ,,utwórz konto” opcja znajdująca się w górnym pasku zadań.

 

Zapoznaj się kolejno z oświadczeniami, zobowiązaniami kandydata oraz informacjami dotyczącymi przetwarzania danych i jeżeli chcesz kontynuować – czyli założyć konto, zaznacz wyrażenie zgody. Wprowadź adres e-mail, którego będziesz używać w procesie rejestracji oraz utwórz hasło. Wiadomość z linkiem aktywacyjnym zostanie wysłana na podany adres e-mail. Wejdź w podany link i ponownie się zaloguj.

 

4. W części Moje konto w zakładce ,,formularze osobowe” uzupełnij informacje, gdzie * oznacza pola obowiązkowe, dotyczące:

 

a) podstawowe dane osobowe,

b) adresy i dane kontaktowe,

c) zdjęcie, 

 

Wstaw zdjęcie zgodnie z podpowiedziami systemu odnośnie parametrów – takie jak do oficjalnych dokumentów.

 

d) wykształcenie, 

 

Uzupełnij dane odnośnie ukończonej szkoły średniej (przykład na zrzucie ekranu poniżej, strzałka nr 1). Jeśli nadal się w niej uczysz - to także uzupełnij dane.

 

Po zapisaniu danych dotyczących szkoły średniej, wejdź w znajdującą się bezpośrednio pod nimi zakładkę ,,zapisz i dodaj dokument”, (zrzut ekranu, strzałka nr 2). Tu uzupełnisz informacje odnośnie swojej matury. 

 

PAMIĘTAJ!!! Nawet, jeśli nie posiadasz tego dokumentu, ponieważ zdajesz egzaminy dopiero w tym roku, to uzupełnij informacje oznaczone czerwoną gwiazdką: rodzaj dokumentu (matura-nowa / stara), rok uzyskania (jeśli nie zdawałeś/aś to wpisujesz 2022) i kraj wydania.

 

e) dodatkowe dane osobowe

 

Pamiętaj, aby po każdej edycji odpowiednich zakładek kliknąć w ,,zapisz”.

 

5. Po wykonaniu ww. czynności będziesz mógł/mogła zapisać się na wybrane studia poprzez wybranie z zakładki ,,oferta” i kliknięcie w ,,zapisz się”.

 

Studia w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego (,,studia wojskowe,,), oznaczone są przy nazwach kierunków literami SW. Studia cywilne – przy nazwie jest SC lub NC.

 

Jeśli po wybraniu ,,zapisz się”, pojawia się komunikat na czerwonym tle, oznacza to, że nie wszystkie dane zostały poprawnie wypełnione lub pominięte. Wróć do wskazanych w komunikacie rubryk, popraw lub uzupełnij brakujące informacje. Ponownie spróbuj zapisać się na studia. 

 

6. W dalszej części postępuj zgodnie z wyświetlanymi komunikatami.

 

W części dotyczącej dodatkowych egzaminów / testów wewnętrznych, zaznacz jakie będziesz zdawać (zrzut ekranu poniżej). Jeśli na maturze nie będziesz zdawać egzaminu z języka angielskiego to zaznacz, że będziesz zdawać test w WAT. W zakresie testu sprawności fizycznej, rozróżnia się konkurencje dla kobiet i mężczyzn. Zaznacz odpowiednio:

 

kobiety

  • zwis na drążku 
  • bieg zygzakiem („koperta”) 
  • bieg na 800 m

 

mężczyźni

  • podciąganie na drążku
  • bieg  wahadłowy 10 × 10
  • bieg na 1000 m

7. Uzupełnij inne dane personalne i antropometryczne wymagane do celów ewidencyjnych kandydatów na żołnierzy zawodowych (zrzut ekranu poniżej).

Po wypełnieniu i naciśnięciu „Kontynuuj” – dokonałeś/aś zapisu na wybrane studia.

Inne przydatne wskazówki

Dokumenty do pobrania, takie jak wniosek o powołanie do służby kandydackiej, zgoda na postępowanie sprawdzające oraz ankieta osobowa, znajdziesz w zakładce ,,zgłoszenia rekrutacyjne”, a dalej w ,,dokumenty i dalsze kroki” (zrzut ekranu poniżej – strzałka).

Po dokonaniu zapisu na dane studia (kierunek studiów), wygeneruje się indywidualny numer konta bankowego (znajdziesz go w zakładce ,,płatności”), na który należy wpłacić opłatę rekrutacyjną. W zakładce tej możesz śledzić stan wpłat (zrzut ekranu poniżej). Opłata jest jednorazowa bez względu na ile kierunków aplikujesz.

Po uzyskaniu wyników maturalnych, kandydat jest zobowiązany wprowadzić je do systemu. Zakładka „Wykształcenie” i dalej „Edytuj wyniki egzaminów”.