-
01PrzygotowawczeTo grupa ćwiczeń, w których podmiotem szkolenia są organy dowodzenia i dowódcy. Istota ćwiczeń przygotowawczych polega na pogłębieniu i utrwaleniu indywidualnej wiedzy i umiejętności oraz nawyków działania zespołowego w dowództwach i sztabach, a także doskonaleniu umiejętności organizacyjno-szkoleniowych i metodycznych.
-
Z dowództwami i sztabamiTo ćwiczenia, w których podmiotem szkolenia są dowództwa i sztaby oraz komórki z urzędów administracji publicznej, a także elementy pozamilitarnego podsystemu obronnego. Istota ćwiczeń polega na zgraniu komórek funkcjonalnych dowództw i sztabów oraz doskonaleniu umiejętności indywidualnych kadry. Ćwiczenia te mogą być prowadzone w warunkach polowych lub obiektach stacjonarnych.02
-
03Z wojskamiTo ćwiczenia, w których podmiotem szkolenia są dowództwa, sztaby i wojska. Istota ćwiczenia polega na pogłębieniu umiejętności dowództw i sztabów w planowaniu, organizowaniu i dowodzeniu podległymi wojskami oraz sprawdzeniu tych umiejętności w praktycznym działaniu wojsk (pododdziałów) w różnych środowiskach pola walki. Ćwiczenia tego typu mogą być prowadzone wyłącznie w warunkach polowych.
Cele i zadania szkoleniowe ćwiczeń.
-
01Przygotowanie i doskonalenie zadań zgodnie z przeznaczeniem wojsk w czasie pokoju, kryzysu i wojny.
-
02Doskonalenie procedur zarządzania kryzysowego.
-
03Doskonalenie indywidualnych umiejętności żołnierzy.
-
04Podnoszenie zdolności do szybkiego przemieszczenia, rozmieszczenia i użycia wydzielonych sił.
-
05Doskonalenie zdolności do przetrwania i kontynuowania działań w warunkach zagrożenia.
-
06Rozwijanie i doskonalenie interoperacyjności, elastyczności i mobilności jednostek.
-
07Doskonalenie sprawności systemów walki.
-
08Doskonalenie procedur pozyskiwania i zdobywania informacji oraz wymiany danych rozpoznawczych.
-
09Doskonalenie zdolności do planowania, organizowania i prowadzenia działań zgodnie z narodowymi i sojuszniczymi doktrynami oraz procedurami operacyjnymi.
-
10Prowadzenie badań założonych rozwiązań strukturalnych, nowych koncepcji i sposobów prowadzenia działań bojowych.
-
11Wdrażanie do praktyki szkoleniowej narodowych i sojuszniczych doktryn oraz procedur operacyjnych.
-
12Doskonalenie współpracy z pozamilitarnymi strukturami obronnymi.