side image
Zasady rekrutacji, harmonogram, opłaty, wymagane dokumenty
zobacz więcej

ZARZĄDZANIE I DOWODZENIE

RODZAJ STUDIÓW 
Studia stacjonarne i niestacjonarne II stopnia (magisterskie) dla osób cywilnych.  
 
Studia magisterskie umożliwiają kontynuowanie nauki na podyplomowych studiach oraz studiach doktoranckich.  
 
FORMY ZAJĘĆ 
Wykłady, ćwiczenia, seminaria, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna. Część zajęć jest prowadzona przy wykorzystaniu platform internetowych (zdalnie). 
 
ADRESACI 
Absolwenci studiów I stopnia (licencjackich), chcący związać swoją przyszłość z instytucjami odpowiadającymi za obronność i bezpieczeństwo państwa. 
 
Pożądane są osoby o ukształtowanej postawie patriotycznej, charakteryzujące się wysokim poziomem znajomości historii polski i poszanowaniem tradycji narodowych. 
 
CELE 
Zdobycie i pogłębienie wiedzy z zakresu zarządzania, w tym: analizy procesów gospodarczych, systemów i podejść oraz ich kulturowych, społecznych, politycznych, historycznych i ekonomicznych kontekstów. Zdobycie i pogłębienie wiedzy z zakresu dowodzenia, w tym procesów kierowania działaniami formacji zorganizowanych powołanych do realizacji określonych celów w obszarze militarnym i pozamilitarnym. W procesie dowodzenia wykorzystywane są osiągnięcia nauki o zarządzaniu z uwzględnieniem specyfiki organizacji wojskowych. 
 
SPECJALNOŚCI 
W ramach kierunku zarządzanie i dowodzenie prowadzone są następujące specjalności: 
  • zarządzanie i dowodzenie w organizacji publicznej, 
  • zarządzanie zasobami ludzkimi, 
  • zarządzanie jakością, 
  • zarządzanie systemami informacyjnymi. 
 
Specjalność Zarządzanie i dowodzenie w organizacji publicznej ukierunkowana jest na kształcenie przyszłych specjalistów oraz kierowników zespołów, które w organizacjach publicznych realizują zadania z zakresu bezpieczeństwa oraz obronności. Studia na tej specjalności pozwalają na rozwijanie wiedzy uzyskanej podczas studiów I stopnia oraz uzyskanie nowych umiejętności, zwłaszcza w zakresie kierowania zespołami ludzkimi. Specjalność ta dedykowana jest studentom, którzy chcą poznać specyfikę instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo państwa, także w wymiarze regionalnym i lokalnym. Istotnym elementem kształcenia na tej specjalności jest poznanie procedur działania tych instytucji, co w przyszłości może być atutem w przypadku chęci związania się z nimi zawodowo. 
 
Specjalność Zarządzanie zasobami ludzkimi ukierunkowana jest na kształcenie przyszłych specjalistów ds. zasobów ludzkich, specjalistów ds. rekrutacji i selekcji, szkoleń i rozwoju, kierowników działów personalnych w organizacjach militarnych i pozamilitarnych. Studia przygotowują do pracy zarówno w działach personalnych (w zakresie tzw. miękkiego HR), firmach konsultingowych, firmach szkoleniowych oraz instytucjach rynku pracy, takich jak: agencje doradztwa personalnego, urzędy pracy czy biura karier.  Studia na tej specjalności pozwalają na pogłębienie niezbędnych kompetencji i kwalifikacji do pracy zdobytych na poziomie studiów pierwszego stopnia, w tym rozwijają u studentów potrzebę stałego doskonalenia swoich kompetencji, które później w praktyce pozwalają na profesjonalną realizację zadań zawodowych.  Specjalność ta dedykowana jest również aktywnym zawodowo studentom, którzy chcą uzupełnić i poszerzyć swoje kompetencje i kwalifikacje zdobyte w dotychczasowym życiu zawodowym. 
 
Specjalność Zarządzanie jakością ukierunkowana jest na kształcenie przyszłych specjalistów ds. systemu zarządzania jakością, pełnomocników ds. systemów zarządzania, auditorów systemu zarządzania jakością, projektantów systemu zarządzania jakością oraz najwyższego kierownictwa w organizacjach militarnych i pozamilitarnych. Celem specjalności jest przekazanie wiedzy i kształcenie umiejętności praktycznych w zakresie szeroko rozumianej problematyki jakości, łącznie z możliwością ich zastosowania w organizacjach (sektor prywatny, publiczny, non profit). W trakcie studiów studenci zdobywają wiedzę i umiejętności w zakresie realizacji audytów wewnętrznych i zewnętrznych, informatycznych systemów wspomagania zarządzania jakością, branżowych systemów zarządzania jakością, zarządzania jakością w procesach projektowych, wykorzystania metod statystycznych w zarządzaniu jakością oraz zarządzania ryzykiem w znormalizowanych systemach zarządzania. 
 
Specjalność Zarządzanie systemami informacyjnymi jest odpowiedzią na duże i wciąż rosnące zapotrzebowanie rynkowe na specjalistów i menedżerów potrafiących efektywnie wykorzystywać technologie informacyjne do wspierania i transformacji działalności organizacji. Oprócz zdobycia najnowszej wiedzy, głównym celem specjalności jest wykształcenie umiejętności i kompetencji, które pozwolą ubiegać się Absolwentowi studiów drugiego stopnia o atrakcyjne i perspektywiczne miejsca pracy umożliwiające wykorzystanie nowoczesnych koncepcji zarządzania w organizacji i związanych z tym metod efektywnego zarządzania oraz nadzoru nad obszarem IT, ukierunkowanych na budowę nowych wartości w organizacji. Specjalność ta dedykowana jest również aktywnym zawodowo studentom, którzy chcą uzupełnić i poszerzyć swoje kompetencje oraz kwalifikacje z obszaru IT zdobyte w dotychczasowym życiu zawodowym 
 
 DROGA DO DYPLOMU" - PRAKTYCZNY PRZEBIEG STUDIÓW
Program kształcenia obejmuje przedmioty modułu ogólnego i zasadniczego, a także ograniczonego i swobodnego wyboru. Duże znaczenie odgrywają zajęcia praktyczne realizowane w formie wizyt studyjnych, gier decyzyjnych. 
  • moduł ogólny 
  • moduł zasadniczy (kierunkowy) 
  • moduł ograniczonego wyboru 
  • moduł swobodnego wyboru 
 
 W trakcie studiów studenci zachęcani są do uczestnictwa w wymianie międzynarodowej ERASMUS +
 
JAKIE KOMPETENCJE UZYSKASZ PODCZAS NAUKI? 
Kompetencje wynikające z efektów kształcenia, które student powinien uzyskać w czasie studiów są trójelementowe i opierają się na pozyskaniu wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych. 
 
Absolwenci: 
  • znają specjalistyczne zastosowanie metod i systemów wspomagających procesy podejmowania decyzji w warunkach ryzyka i niepewności, decyzji grupowych, decyzji wieloaspektowych;
  • posiadają umiejętności doboru i zarządzania zasobami ludzkimi, materialnymi, finansowymi i informacyjnymi w celu skutecznego i efektywnego wykonania zadań menadżerskich;
  • potrafią podejmować samodzielnie decyzje w sytuacjach kryzysowych i trudnych pod presją czasu, uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne. 
 
W 2019 roku Absolwentka Wydziału Zarządzania i Dowodzenia znalazła się wśród laureatów prestiżowego konkursu na najlepszą pracę dyplomową związaną z cyberbezpieczeństwem. Agnieszka Słota-Bohosiewicz prowadziła badania pod kierunkiem profesora Józefa Janczaka na temat „Wpływu operatora telekomunikacyjnego na bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni”, a nagrodę odebrała z rąk sekretarza stanu w MON Tomasza Zdzikota. Jesteśmy dumni! :) 
 
 
PERSPEKTYWY ZAWODOWE 
Zarządzanie i dowodzenie to nowoczesny i atrakcyjny program kształcenia, umożliwiający wszechstronne, a zarazem specjalistyczne przygotowanie absolwentów do podejmowania pracy na stanowiskach związanych z obronnością państwa: 
  • instytucje naukowe (krajowe i zagraniczne), 
  • administracja państwowa i samorządowa, 
  • organizacje publiczne, 
  • przemysł obronny, 
  • jednostki sił zbrojnych. 
 
Absolwenci tego kierunku zyskują podstawy wiedzy w naukach o zarządzaniu i jakości oraz naukach pokrewnych, znajomość funkcjonowania instytucji publicznych i struktur bezpieczeństwa, umiejętność diagnozowania i prognozowania sytuacji i analizowanie strategii działań praktycznych działalności kierowniczej. Poznają krajowy system zarządzania kryzysowego. W związku z tym, stają się bardzo dobrymi kandydatami do pracy w instytucjach i organizacjach publicznych i komercyjnych, w obszarze obronności. 
 
Wydział Zarządzania i Dowodzenia Akademii Sztuki Wojennej posiada najnowocześniejsze w Polsce urządzenie – mini-CAVE – umożliwiające prowadzenie eksperymentalnych badań nad parametrami determinującymi szkolenie z obszaru bezpieczeństwa i obronności w środowisku 3D
 
*** 
 
W grudniu 2020 Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej (PKA) Uchwałą nr 834 przyznało kierunkowi studiów "zarządzanie i dowodzenie" Certyfikat Doskonałości Kształcenia w kategorii "Doskonały Kierunek – doskonałość w kształceniu". Przedmiotowy kierunek znalazł się wśród zaledwie dziewięciu kierunków studiów w całej Polsce, któremu został przyznany tej najwyższej rangi certyfikat.  
 
Prezydium PKA w uzasadnieniu wskazało m.in., że ww. kierunek studiów otrzymał pozytywną ocenę programową na 6 lat popartą dobrymi praktykami w zakresie jakości kształcenia oraz udokumentowanymi, regularnymi osiągnięciami studentów i absolwentów. 
 
Przyznany certyfikat stanowi docenienie wysiłku kadry badawczo-dydaktycznej Wydziału Zarządzania i Dowodzenia ASzWoj i jest przede wszystkim wynikiem wdrożonych rozwiązań organizacyjnych i dydaktycznych. Ich efektem jest najwyższa jakość kształcenia na wszystkich kierunkach prowadzonych przez Wydział Zarządzania i Dowodzenia, tj. zarządzanie i dowodzenie, logistyka i lotnictwo. 
  • Kandydacie!
    Poznajcie Ambasadora kierunku ZARZĄDZANIE I DOWODZENIE!
    Dowiedzcie się, dlaczego warto rozpocząć właśnie ten kierunek studiów w ASzWoj!

Masz pytania dotyczące zasad rekrutacji na studia cywilne i spraw organizacyjnych innych niż w FAQ (poniżej)? Skontaktuj się z nami - rozwiejemy wszystkie Twoje wątpliwości!

side image
Rejestracja online
zobacz więcej

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA (FAQ)

  • 1. Kiedy rozpocznie się rejestracja kandydatów na studia w ASzWoj?

    System rekrutacyjny będzie aktywny od 4 maja 2022 r. Rejestracja kandydatów będzie się odbywać zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem rekrutacji.

     

     

    HARMONOGRAM REKRUTACJI NA I ROK STUDIÓW W ROKU AKADEMICKIM 2022/2023

     

    Studia I stopnia i jednolite studia magisterskie

     

    Termin podstawowy: 

     

    • Rejestracja kandydatów na studia w IRK:  4 maja – 15 lipca przez stronę: https://rekrutacja.akademia.mil.pl/
    • Wniesienie opłaty rekrutacyjnej:  do 15 lipca - opłatę rekrutacyjną wnosi się na indywidualny rachunek bankowy wskazany w systemie IRK
    • Ogłoszenie list osób zakwalifikowanych na studia i listy rezerwowej:  do 19 lipca na stronie: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób z listy zakwalifikowanych na studia:  20 lipca – 5 sierpnia. Miejsce składania dokumentów - bud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”, badź na adres pocztowy: Oddział Koordynacji Kształcenia i Szkolenia - REKRUTACJA, Akademia Sztuki Wojennej, al. gen. A. Chruściela „Montera” 103, 00-910 Warszawa-Rembertów
    • Ogłoszenie listy przyjętych na studia:  do 10 sierpnia na stronie: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat, lub na indywidualnym koncie IRK

     

    Termin dodatkowy:

     

    • Rejestracja kandydatów na studia w IRK:  11 sierpnia – 16 września przez stronę: https://rekrutacja.akademia.mil.pl/
    • Wniesienie opłaty rekrutacyjnej:  do 16 września - opłatę rekrutacyjną wnosi się na indywidualny rachunek bankowy wskazany w systemie IRK
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów:  11 sierpnia – 22 września. Miejsce składania dokumentów - bud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”, badź na adres pocztowy: Oddział Koordynacji Kształcenia i Szkolenia - REKRUTACJA, Akademia Sztuki Wojennej, al. gen. A. Chruściela „Montera” 103, 00-910 Warszawa-Rembertów
    • Ogłoszenie listy przyjętych na studia:  26 września na stronie: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat, indywidualne konto IRK

     

     

    Studia II stopnia

     

    Termin podstawowy: 

     

    • Rejestracja kandydatów na studia w IRK:  4 maja – 5 sierpnia przez stronę: https://rekrutacja.akademia.mil.pl/
    • Wniesienie opłaty rekrutacyjnej:  do 5 sierpnia – opłatę rekrutacyjną wnosi się na indywidualny rachunek bankowy wskazany w systemie IRK
    • Ogłoszenie list osób zakwalifikowanych na studia i listy rezerwowej:  do 9 sierpnia na stronie: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób z listy zakwalifikowanych na studia:  10 – 26 sierpnia. Miejsce składania dokumentów - bud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”, badź na adres pocztowy: Oddział Koordynacji Kształcenia i Szkolenia - REKRUTACJA, Akademia Sztuki Wojennej, al. gen. A. Chruściela „Montera” 103, 00-910 Warszawa-Rembertów
    • Ogłoszenie listy przyjętych na studia:  do 6 września na stronie: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat, lub na indywidualnym koncie IRK

     

    Termin dodatkowy:

     

    • Rejestracja kandydatów na studia w IRK:  7 – 16 września przez stronę: https://rekrutacja.akademia.mil.pl/
    • Wniesienie opłaty rekrutacyjnej:  do 16 września – opłatę rekrutacyjną wnosi się na indywidualny rachunek bankowy wskazany w systemie IRK
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów:  19 – 23 września. Miejsce składania dokumentów - bud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”, badź na adres pocztowy: Oddział Koordynacji Kształcenia i Szkolenia - REKRUTACJA, Akademia Sztuki Wojennej, al. gen. A. Chruściela „Montera” 103, 00-910 Warszawa-Rembertów
    • Ogłoszenie listy przyjętych na studia:  26 września na stronie: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat, indywidualne konto IRK
     
  • 2. Gdzie można znaleźć dokumenty regulujące proces rekrutacji na studia?
    Przepisy regulujące proces rekrutacji na studia w danym roku akademickim publikowane są na stronie internetowej ASzWoj w zakładce kandydat oraz na stronie BIP ASzWoj:
  • 3. Z kim można się kontaktować w przypadku kłopotów z rejestracją?
    Problemy z rejestracją oraz pytania dotyczące spraw technicznych związanych z akademickim systemem rekrutacyjnym IRK można zgłaszać mailowo i telefonicznie opisując problem oraz podając dane do weryfikacji: imię, nazwisko, nr kandydata lub nr Pesel:
     
    tel. 261-814-477
  • 4. Co mam zrobić, jeżeli zapomniałem/am hasła logowania do osobistego konta rejestracyjnego?
    Należy wówczas skorzystać z funkcji odzyskiwania hasła, znajdującej się pod oknem logowania. Nowe hasło zostanie wygenerowane i przesłane automatycznie na adres e-mail podany przez kandydata w danych osobowych.
     
     
  • 5. Na ile kierunków mogę kandydować na ASzWoj?
    Kandydat może rekrutować się na dowolną liczbę kierunków studiów.
     
  • 6. Czy przesłanie zdjęcia do elektronicznej legitymacji studenckiej ELS jest obowiązkowe?
    Przesłanie zdjęcia do elektronicznej legitymacji studenckiej jest obowiązkowe. Zdjęcie jest niezbędnym elementem legitymacji studenckiej.
     
  • 7. Ile wynosi opłata rekrutacyjna na studia w roku akademickim 2022/2023?
    Opłata rekrutacyjna za rejestrację na każdy wybrany kierunek, poziom i formę studiów wynosi 85 zł.  
  • 8. Na jakie konto należy uiszczać opłatę rekrutacyjną?
    Kandydat dokonuje opłaty rekrutacyjnej na konto indywidualne wygenerowane po zalogowaniu się w akademickim systemie rekrutacyjnym IRK. System rekrutacyjny automatycznie nalicza odpowiednią wysokość opłaty rekrutacyjnej w zależności od liczby wybranych przez kandydata kierunków.
     
  • 9. Czy rekrutując się na kilka kierunków studiów, muszę wnosić kilka opłat rekrutacyjnych, czy wystarczy jedna? Co w przypadku, gdy wybieram kierunek studiów zarówno w formie stacjonarnej jak i niestacjonarnej?
    Kandydat wnosi opłatę rekrutacyjną za każdy kierunek na danej formie i poziomie kształcenia.
  • 10. Kiedy dokonana opłata rekrutacyjna będzie widoczna w uczelnianym systemie rekrutacyjnym?
    To zależy od sposobu dokonania płatności:
    • płatność on-line – zaksięgowanie opłaty widoczne jest natychmiastowo;
    • przelew bankowy – czas oczekiwania na informację o opłacie rekrutacyjnej wynosi do 5 dni roboczych.
  • 11. Co zrobić w przypadku, gdy opłata rekrutacyjna została dokonana, a nie jest ona widoczna w systemie rekrutacyjnym?
    Jeżeli kandydat wniósł opłatę rekrutacyjną, a nie jest ona widoczna w systemie rekrutacyjnym pomimo upływu 5 dni roboczych, zobowiązany jest zgłosić ten fakt na mail rekrutacyjny: rekrutacja@akademia.mil.pl.
     
  • 12. Co z pieniędzmi z opłaty rekrutacyjnej, w przypadku kiedy kandydat chce się wycofać z rekrutacji lub wybrany kierunek nie został uruchomiony?
    Kandydatowi, który nie został przyjęty na studia z powodu nieuruchomienia kierunku, zwraca się wniesioną opłatę rekrutacyjną na wniosek złożony do Pełnomocnika ds. rekrutacji. Zwrotu dokonuje się na rachunek bankowy wskazany we wniosku. W innych przypadkach uczelnia zwrotu nie dokonuje.
  • 13. Czy mogę zarejestrować się, jeśli jestem tegorocznym maturzystą, ale nie mam jeszcze wyników matury?
    Tak. Po otrzymaniu wyników maturalnych należy niezwłocznie wprowadzić je w systemie rekrutacyjnym. Brak ocen w systemie będzie równoznaczny z rezygnacją. 
  • 14. Jaki egzamin maturalny/dojrzałości określa się jako „stara matura” a jaki „nowa matura”?
    Egzamin dojrzałości (stara matura) to egzamin zdawany do roku 2004.
     
    Egzamin maturalny (nowa matura) to egzamin zdawany od 2005 roku, realizowany w dwóch formułach:
    • stara formuła, która była praktykowana do 2015 roku i wówczas zdawany był przedmiot dodatkowy na poziomie podstawowym lub rozszerzonym;
    • nowa formuła, która obowiązuje od 2015 roku, tu przedmiot dodatkowy zdawany jest wyłącznie na poziomie rozszerzonym.
  • 15. Co to jest KReM i dlaczego warto podpisać oświadczenie?
    Krajowy Rejestr Matur udostępnia uczelniom wyniki z egzaminów maturalnych, co przyspiesza i ułatwia proces rekrutacji na studia. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przekazanie wyników egzaminu maturalnego do systemu KReM składane jest w szkole razem z oświadczeniem o wyborze przedmiotów maturalnych. Oryginały oświadczeń znajdują się w szkołach więc najłatwiej właśnie tam sprawdzić, czy wyraziło się taką zgodę. Innym sposobem jest kontakt z właściwą Okręgową Komisją Egzaminacyjną.
     
  • 16. Czy warto podawać wyniki z wszystkich przedmiotów zdawanych na maturze, czy wystarczy podać te brane pod uwagę podczas rekrutacji na kierunek?
    Wybór czy podać wszystkie wyniki, czy tylko te wskazane w systemie należy do kandydata. Warto jednak wprowadzić wszystkie wyniki, ponieważ System Internetowej Rekrutacji automatycznie wybierze najkorzystniejszą kombinację wyników uwzględnionych na danym kierunku.
  • 17. Jaki wynik matury wpisać w systemie rekrutacji w przypadku podwyższenia wyniku matury?
    W przypadku informacji o maturze należy podać informacje dotyczące pierwszego świadectwa. W przypadku wyników matury należy wprowadzić wyniki ze świadectwa lub aneksu - jeśli są korzystniejsze.
  • 18. Co w przypadku, gdy dyplom ukończenia studiów I stopnia otrzymam później niż termin złożenia dokumentów?
    Należy wówczas złożyć zaświadczenie z pieczęciami ukończonej uczelni, potwierdzające ukończenie studiów I stopnia zawierające: datę egzaminu dyplomowego, średnią ocen z toku studiów, ocenę uzyskana na dyplomie oraz nr dyplomu.
  • 19. W jaki sposób osoby, niebędące obywatelami polskimi, mogą zostać studentami ASzWoj?
    Pod wskazanym adresem https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat-cudzoziemiec/ podane są szczegółowe zasady rekrutacji dla cudzoziemców. W razie pytań lub wątpliwości można również skontaktować się mailowo: rekrutacja@akademia.mil.pl lub telefonicznie:

    • studia I i II stopnia oraz jednolite studia magisterskie: tel. 261 813 137, 513 382 871, 261 814 113 oraz dodatkowo w miesiącach:
    - lipcu: 261 814 084, 261 814 789;
    - sierpniu: 261 814 045, 261 813 518;
    • studia podyplomowe: tel. 261 814 438, 261 813 555.
  • 20. Czy po dostaniu się na studia zostanę żołnierzem-podchorążym (kandydatem na oficera)?
    Przyjęcie na studia w Akademii nie wiąże się z powołaniem do służby wojskowej (studenci nie „otrzymują” munduru ani żołdu). Ukończenie studiów nie powoduje automatycznego uzyskania stopnia oficerskiego. Akademia nie prowadzi kształcenia kandydatów na żołnierzy zawodowych, lecz ułatwia przyjęcie absolwenta do zawodowej służby wojskowej.
     
     
    Dodatkowo, Akademia Sztuki Wojennej uczestniczy w programie MON Legia Akademicka. To program skierowany do studentów, zarówno kobiet, jak i mężczyzn, którzy chcieliby odbyć szkolenie wojskowe, uzyskać stopień wojskowy, myślą o wstąpieniu do wojska i służbie czynnej. To przygoda, realizacja własnych pasji i szansa na zdobycie dodatkowych kwalifikacji. Szczegółowe informacje znajdziesz TUTAJ.
  • 21. Gdzie i kiedy będę mógł sprawdzić wyniki rekrutacji?
    Wyniki rekrutacji opublikowane będą na stronie internetowej Uczelni w zakładce KANDYDAT.
  • 22. Kiedy należy dostarczyć dokumenty na uczelnię?
    Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób z listy zakwalifikowanych na studia odbywa się zgodnie z poniższym harmonogramem:
     
     
    Studia I stopnia i jednolite studia magisterskie
     
    Termin podstawowy: 
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób z listy zakwalifikowanych na studia:  20 lipca – 5 sierpnia 
    Termin dodatkowy:
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów:  11 sierpnia – 22 września 
     
     
    Studia II stopnia
     
    Termin podstawowy: 
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób z listy zakwalifikowanych na studia:  10 – 26 sierpnia 
    Termin dodatkowy:
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów:  19 – 23 września 
     
    Studia podyplomowe
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób zakwalifikowanych na studia podyplomowe: 20 lipca- 30 września 2022 r. 


       
      Dokumenty należy dostarczyć osobiście do:
      bud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”
       
      lub przesłać na adres pocztowy: 
      Oddział Koordynacji Kształcenia i Szkolenia - REKRUTACJA
      Akademia Sztuki Wojennej
      al. gen. A. Chruściela „Montera” 103
      00-910 Warszawa-Rembertów
  • 23. Czy wymagane dokumenty jestem zobowiązany dostarczyć osobiście, czy też może to zrobić w moim imieniu inna osoba? Jeśli tak, to czy konieczne są dodatkowe dokumenty?
    Dokumenty w procesie rekrutacji za kandydata może złożyć osoba przez niego pisemnie upoważniona. 
  • 24. Chcę kontynuować naukę na studiach II stopnia na innym kierunku, niż na studiach I stopnia. Czy to możliwe?
    Tak, jest to możliwe. Należy jednak pamiętać, że osoby, które ukończyły studia I stopnia na kierunku innym niż kierunek, na który zostały przyjęte na studia II stopnia, mogą być zobowiązane do zaliczenia w czasie studiów różnic programowych, wynikających z porównania efektów uczenia się z przedmiotów kierunkowych, określonych dla studiów I stopnia w wybranym kierunku. Zakres różnic programowych i termin ich zaliczenia ustala kierownik BDJO (dziekan wydziału/dyrektor samodzielnego instytutu).
  • 25. Co oznacza wpisanie na listę rezerwową?
    Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci na określony kierunek studiów, zostają wpisani na listę rezerwową. Osoby z tej listy są przyjmowane na studia w przypadku rezygnacji kandydatów przyjętych. Kandydaci z listy rezerwowej mogą również ubiegać się o przyjęcie na inny kierunek studiów prowadzony w Akademii, na którym pozostają wolne miejsca po zakończeniu rekrutacji.
  • 26. Jak przenieść się z innej uczelni na studia I stopnia/ II stopnia/ jednolite studia magisterskie do ASzWoj?
    Na podstawie „Regulaminu studiów w Akademii Sztuki Wojennej”:

    - § 21 ust. 1-4:
    Student innej uczelni może ubiegać się o przyjęcie do Akademii w drodze przeniesienia, jeżeli wypełnił wszystkie wymogi wynikające z przepisów obowiązujących w uczelni, z której zamierza się przenieść.

    Punkty ECTS i oceny uzyskane w dotychczasowym przebiegu studiów mogą zostać uznane w całości w miejsce punktów i ocen przewidzianych w programie studiów kierunku, na który student się przenosi, pod warunkiem zbieżności efektów uczenia się dla programów studiów w obu uczelniach.

    W przypadku różnicy efektów uczenia się możliwe jest uznanie części dotychczas zrealizowanego programu studiów i wskazanie różnic koniecznych do uzupełnienia wraz z terminami ich zaliczenia.

    Decyzję o uznaniu punktów ECTS i ocen podejmuje kierownik BDJO (dziekan wydziału/dyrektor samodzielnego instytutu).

    - § 24 ust. 1:
    Przyjęcie studenta, o którym mowa w § 21[…], następuje po ustaleniu przez przyjmującego kierownika BDJO: przedmiotów, które uznaje za zaliczone na podstawie dotychczas złożonych przez studenta egzaminów i uzyskanych zaliczeń; przedmiotów, których zaliczenie niezbędne jest dla wyrównania różnic występujących w programach studiów; terminów zaliczenia różnic programowych.
  • 27. Zostałem przyjęty na studia, ale chcę zmienić kierunek studiów?
    Na podstawie „Regulaminu studiów w Akademii Sztuki Wojennej”
     
    - § 23 ust. 1-3
    Student może ubiegać się o przeniesienie na inny kierunek studiów w Akademii.
     
    Decyzję w sprawie przyjęcia na inny kierunek studiów, w ramach tej samej BDJO, podejmuje kierownik BDJO.
     
    Jeżeli student ubiega się o przeniesienie na inny kierunek prowadzony w innej BDJO, to decyzję o przeniesieniu podejmuje kierownik tej jednostki.
  • 28. Co w przypadku jeśli kierunek nie zostanie uruchomiony?
    Akademia proponuje podjęcie studiów na innym kierunku, który został uruchomiony a limit miejsc nie został wyczerpany.
  • 29. Jak zrezygnować z kierunku studiów na etapie rejestracji?
    W przypadku, jeżeli, kandydat chce zrezygnować z danego kierunku studiów należy napisać e-mail na rekrutacja@akademia.mil.pl z opisem problemu (nr kandydata, wybrany kierunek).
  • 30. Gdzie znajdę kontakt do Szkoły Doktorskiej ASzWoj?