Mam organizację studencką - jak załatwić formalności?
1. Środki finansowe na działalność organizacji
Organizacja w celu otrzymania środków na planowany projekt składa wniosek finansowy do przewodniczącego URSS lub wyznaczonej przez niego osoby (wzór wniosku do pobrania u dołu strony)
Wniosek finansowy musi zawierać:
1) Pełną nazwę organizacji;
2) Nazwę jednostki organizacyjnej, przy której uczelniana organizacja działa lub informację o tym, że organizacja ma charakter ogólnoakademicki;
3) liczbę członków organizacji;
4) Imię i nazwisko oraz stopień naukowy opiekuna;
5) imię i nazwisko prezesa;
6) imię i nazwisko skarbnika;
7) dane kontaktowe;
8) informacje dotyczące projektu:
a) nazwa projektu;
b) cele projektu;
c) merytoryczne założenia projektu;
d) koordynatora projektu;
e) współorganizatorów projektu;
f) data realizacji projektu;
9) kosztorys projektu;
10) określenie kwoty wnioskowanej na działalność uczelnianej organizacji;
11) podpis prezesa uczelnianej organizacji;
12) podpis skarbnika uczelnianej organizacji;
13) podpis opiekuna uczelnianej organizacji.
Wniosek należy złożyć w terminach:
1) do 15 grudnia – na I okres rozliczeniowy (styczeń, luty, marzec);
2) do 15 marca – na II okres rozliczeniowy (kwiecień, maj, czerwiec);
3) do 15 września – na III okres rozliczeniowy (październik, listopad, grudzień).
2. Sprawozdania
Sprawozdanie z przyznanych środków:
Każda uczelniana organizacja, która otrzymała środki finansowe na działalność, składa Rektorowi sprawozdanie finansowe z przyznanych środków do przewodniczącego URSS lub wyznaczonej przez niego osoby (wzór do pobrania u dołu strony)
Sprawozdanie finansowe z przyznanych środków musi zawierać:
1) nazwę organizacji,
2) nazwę jednostki organizacyjnej, przy której uczelniana organizacja działa lub informację
o tym, że organizacja ma charakter ogólnoakademicki;
3) liczbę członków organizacji,
4) imię i nazwisko oraz stopień naukowy opiekuna;
5) imię i nazwisko prezesa,
6) imię i nazwisko skarbnika,
7) dane kontaktowe,
8) informacje dotyczące środków finansowych:
a) kwota wnioskowana na działalność uczelnianej organizacji;
b) kwota przyznana na działalność uczelnianej organizacji;
c) kwota wydatkowana na działalność uczelnianej organizacji;
9) informacje dotyczące wydatkowania przyznanych środków finansowych:
a) nazwa usługi/dostawy;
b) wartość faktury brutto.
10) podpis prezesa uczelnianej organizacji;
11) podpis skarbnika uczelnianej organizacji;
12) podpis opiekuna uczelnianej organizacji.
3. Sprawozdanie finansowe należy złożyć w terminach:
1) do 10 marca – za I okres rozliczeniowy;
2) do 10 czerwca – za II okres rozliczeniowy;
3) do 10 grudnia – za III okres rozliczeniowy.
Sprawozdania z działalności organizacji:
Każda zarejestrowana uczelniana organizacja składa Rektorowi za rok ubiegły sprawozdanie ze swojej działalności w terminie do 30 czerwca każdego roku (wzór do pobrania u dołu strony)
Sprawozdanie z działalności uczelnianej organizacji musi zawierać:
1) nazwę organizacji;
2) nazwę jednostki organizacyjnej, przy której uczelniana organizacja działa lub informację
o tym, że organizacja ma charakter ogólnoakademicki;
3) imię i nazwisko oraz stopień naukowy opiekuna;
4) imiona i nazwiska członków zarządu, numer telefonu oraz adres e-mail;
5) dane kontaktowe;
6) główne przedsięwzięcia w ubiegłym roku.
7) listę członków uczelnianej organizacji, zwierającą informację:
a) imię i nazwisko;
b) jednostkę organizacyjną / wydział;
c) rok studiów;
d) numer albumu;
e) własnoręczny podpis.
8) podpis prezesa uczelnianej organizacji;
9) podpis opiekuna uczelnianej organizacji.
3. Zmiany
Uczelniana organizacja przedkłada Rektorowi podejmowane akty w terminie 14 dni od dnia ich podjęcia, w tym dotyczące zmiany Regulaminu organizacji oraz zmiany w składzie władz organizacji. Do przedkładanych aktów należy załączyć protokół z posiedzenia władz organizacji. Akt uczelnianej organizacji nieprzedłożony Rektorowi nie posiada mocy prawnej.
PRZED założeniem konta organizacji w mediach społecznościowych – prosimy o kontakt z p. Urszulą Płaza-Grossman z WSSDiP (bud. 94 pokój nr 21, tel. 261-813-892, e-mail u.plaza@akademia.mil.pl).