BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE I OBRONA POWSZECHNA
RODZAJ STUDIÓW
studia drugiego stopnia (magisterskie), stacjonarne i niestacjonarne
PROFIL KSZTAŁCENIA
profil ogólnoakademicki
FORMY ZAJĘĆ
Wykłady, ćwiczenia, seminaria, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, podróż studyjna
ADRESACI
Absolwenci studiów pierwszego stopnia (preferowane kierunki związane z bezpieczeństwem), którzy chcą zdobyć wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy na stanowiskach związanych z organizacją bezpieczeństwa narodowego, w administracji publicznej (rządowej i samorządowej), wojskowej oraz podmiotach gospodarczych.
CELE
Przygotowanie absolwenta do analizowania, planowania i organizowania działań w zakresie bezpieczeństwa narodowego i obrony powszechnej, w tym m.in. poprzez umiejętność analizy zagrożeń bezpieczeństwa narodowego, identyfikowania celów w zakresie obrony narodowej, a także zapewnienia bezpieczeństwa społecznego.
W trakcie studiów studenci nabędą wiedzę:
- z obszaru bezpieczeństwa, z uwzględnieniem specyfiki bezpieczeństwa narodowego;
- niezbędną do określenia diagnozy współczesnych zagrożeń i wyzwań wpływających na bezpieczeństwo;
- potrzebną do zrozumienia zasad funkcjonowania państwa, jego systemów bezpieczeństwa, a także roli instytucji i organów zapewniających bezpieczeństwo narodowe.
SPECJALNOŚCI
Studia II stopnia na kierunku bezpieczeństwo narodowe i obrona powszechna realizowane są w następujących specjalnościach:
- obrona narodowa
- edukacja dla bezpieczeństwa
- obrona terytorialna
- zrównoważone bezpieczeństwo (sustainable security)
Kierunek studiów bezpieczeństwo narodowe i obrona powszechna wychodzi naprzeciw zmianom wynikającym z wejścia w życie Ustawy o obronie Ojczyzny. Tym samym treści kształcenia związane są ze współczesnymi zagrożeniami i wymaganiami stawianym bezpieczeństwu narodowemu. Dzięki współpracy z podmiotami sektora bezpieczeństwa, w tym z Wojskami Obrony Terytorialnej, studenci poznają nie tylko teoretyczne aspekty bezpieczeństwa narodowego i obronności, ale również ich praktyczny wymiar.
Realizacja praktyk studenckich m.in. w WOT i ABW. Kierunek dodatkowo umożliwia praktyczne zdobywanie wiedzy. Nasi absolwenci znajdują zatrudnienie w m.in. w administracji publicznej (rządowej i samorządowej), wojskowej oraz podmiotach gospodarczych i innych obszarach gospodarki narodowej.
DROGA DO DYPLOMU
Studia obejmują cztery semestry. W trakcie semestru pierwszego realizowane są przedmioty ogólnowydziałowe. Semestr drugi rozpoczyna nauczanie z przedmiotów kierunkowych oraz fakultatywnych rozszerzających wiedzę na wybranym kierunku. Od semestru trzeciego realizowane są także przedmioty specjalnościowe wybierane według zainteresowań studentów, umożliwiające zdobycie szczegółowej wiedzy i umiejętności. W semestrze trzecim studenci rozpoczynają także pracę z promotorem, pod kierunkiem którego będą pisać prace dyplomowe. W czwartym semestrze studenci uczestniczą w grze decyzyjnej, w trakcie której będą mogli wykazać się zdobytą wiedzą i umiejętnościami.
UZYSKANE KOMPETENCJE
Studia pogłębiają wiedzę, umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne związane z bezpieczeństwem narodowym i państwowym, funkcjonowaniem organów i podmiotów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo narodowe, w szczególności za obronę państwa przed zagrożeniami zewnętrznymi, społecznymi oraz terroryzmem.
W czasie trwania studiów można zdobyć wykształcenie wojskowe (uzyskać stopień podoficera rezerwy lub oficera) realizując program Legii Akademickiej w module podstawowym, podoficerskim lub oficerskim).
Zdobyta wiedza i umiejętności umożliwiają: prawidłową ocenę zagrożeń oraz stanu bezpieczeństwa państwa, rozwiązywanie problemów bezpieczeństwa, planowanie zadań i organizację pracy w podmiotach i instytucjach odpowiedzialnych za zapewnienie bezpieczeństwa narodowego.
PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Absolwenci mogą być zatrudniani na stanowiskach w administracji rządowej i samorządowej, gdzie realizowane są zadania z zakresu przygotowań obronnych, utrzymania gotowości obronnej i ciągłości funkcjonowania państwa, analizowania i prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa narodowego, a także przeciwdziałania zagrożeniom społecznym.
Kierunek bezpieczeństwo narodowe i obrona powszechna daje możliwości poszukiwania zatrudnienia w instytucjach, takich jak: Biuro Bezpieczeństwa Narodowego, Rządowe Centrum Bezpieczeństwa, organy centralnej i terenowej administracji wojskowej (MON, SG WP, WSzW i WKU), służby specjalne, urzędy wojewódzkie oraz pozostałe i instytucje szczebla rządowego i samorządowego odpowiedzialne za realizację zadań z zakresu bezpieczeństwa narodowego.
Ambasadorem studiów magisterskich na kierunku "bezpieczeństwo narodowe i obrona powszechna" jest dr Przemysław Gasztold - kontakt znajdziesz w poniższym opisie!
-
Kandydaci!Poznajcie Ambasadora kierunku BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE I OBRONA POWSZECHNA!Dowiedzcie się, dlaczego warto rozpocząć właśnie ten kierunek studiów w ASzWoj!
Masz pytania dotyczące zasad rekrutacji na studia cywilne i spraw organizacyjnych innych niż w FAQ (poniżej)? Skontaktuj się z nami - rozwiejemy wszystkie Twoje wątpliwości!
-
KONTAKT DO PUNKTU REKRUTACYJNEGOPUNKT REKRUTACYJNYKontaktSTUDIA I i II STOPNIA ORAZ JEDNOLITE STUDIA MAGISTERSKIE
261-813-137 - godz. 08:00-15:00 od poniedziałku do piątkuDODATKOWO W MIESIĄCACH:sierpniu: 261-814-113, 261-813-518 - godz. 08:00-15:00 od poniedziałku do piątkuSTUDIA PODYPLOMOWE261-814-438, 261-813-555 - godz. 08:00-15:00 od poniedziałku do piątku
e-mail: rekrutacja@akademia.mil.pl
Podyplomowe studia cywilne
tel. 261-814-438 - godz. 08:00-15:00 od poniedziałku do piątku
e-mail: j.kisiel@akademia.mil.plSkładanie dokumentówOddział Koordynacji Kształcenia i Szkolenia Akademii Sztuki Wojennej
Wydział Rekrutacji i Obsługi Studentów
al. gen. A. Chruściela „Montera” 103
00-910 Warszawa-Rembertówbud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila” -
KONTAKT DO AMBASADORÓW KIERUNKÓW STUDIÓWJeśli masz dodatkowe pytania dotyczące istoty danego kierunku, możliwości rozwoju podczas studiów czy perspektyw zawodowych, napisz do naszego Ambasadora.Ambasadorzy kierunków studiów:
- Bezpieczeństwo narodowe: m.mazurek@pracownik.akademia.mil.pl
- Bezpieczeństwo międzynarodowe i dyplomacja: m.hacaga@pracownik.akademia.mil.pl
- Bezpieczeństwo informacyjne i cyberbezpieczeństwo: t.zawadzki@pracownik.akademia.mil.pl
- Bezpieczeństwo wewnętrzne: k.stachowiak@pracownik.akademia.mil.pl
- Obronność: m.przybylak@pracownik.akademia.mil.pl
- Dowodzenie: r.rosa@pracownik.akademia.mil.pl
- Lotnictwo: a.wilczynska@pracownik.akademia.mil.pl
- Zarządzanie i dowodzenie: b.drapikowska@pracownik.akademia.mil.pl
- Logistyka: w.pawlos@pracownik.akademia.mil.pl
- Administracja: i.stanczuk@pracownik.akademia.mil.pl
- Prawo (jednolite studia magisterskie): p.zajac@pracownik.akademia.mil.pl
- Historia: p.wieckowski@pracownik.akademia.mil.pl
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA (FAQ)
-
1. Kiedy rozpocznie się rejestracja kandydatów na studia w ASzWoj?
System rekrutacyjny będzie aktywny od 4 maja 2022 r. Rejestracja kandydatów będzie się odbywać zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem rekrutacji.
HARMONOGRAM REKRUTACJI NA I ROK STUDIÓW W ROKU AKADEMICKIM 2022/2023
Studia I stopnia i jednolite studia magisterskie
Termin podstawowy:
- Rejestracja kandydatów na studia w IRK: 4 maja – 15 lipca przez stronę: https://rekrutacja.akademia.mil.pl/
- Wniesienie opłaty rekrutacyjnej: do 15 lipca - opłatę rekrutacyjną wnosi się na indywidualny rachunek bankowy wskazany w systemie IRK
- Ogłoszenie list osób zakwalifikowanych na studia i listy rezerwowej: do 19 lipca na stronie: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat
- Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób z listy zakwalifikowanych na studia: 20 lipca – 5 sierpnia. Miejsce składania dokumentów - bud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”, badź na adres pocztowy: Oddział Koordynacji Kształcenia i Szkolenia - REKRUTACJA, Akademia Sztuki Wojennej, al. gen. A. Chruściela „Montera” 103, 00-910 Warszawa-Rembertów
- Ogłoszenie listy przyjętych na studia: do 10 sierpnia na stronie: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat, lub na indywidualnym koncie IRK
Termin dodatkowy:
- Rejestracja kandydatów na studia w IRK: 11 sierpnia – 16 września przez stronę: https://rekrutacja.akademia.mil.pl/
- Wniesienie opłaty rekrutacyjnej: do 16 września - opłatę rekrutacyjną wnosi się na indywidualny rachunek bankowy wskazany w systemie IRK
- Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów: 11 sierpnia – 22 września. Miejsce składania dokumentów - bud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”, badź na adres pocztowy: Oddział Koordynacji Kształcenia i Szkolenia - REKRUTACJA, Akademia Sztuki Wojennej, al. gen. A. Chruściela „Montera” 103, 00-910 Warszawa-Rembertów
- Ogłoszenie listy przyjętych na studia: 26 września na stronie: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat, indywidualne konto IRK
Studia II stopnia
Termin podstawowy:
- Rejestracja kandydatów na studia w IRK: 4 maja – 5 sierpnia przez stronę: https://rekrutacja.akademia.mil.pl/
- Wniesienie opłaty rekrutacyjnej: do 5 sierpnia – opłatę rekrutacyjną wnosi się na indywidualny rachunek bankowy wskazany w systemie IRK
- Ogłoszenie list osób zakwalifikowanych na studia i listy rezerwowej: do 9 sierpnia na stronie: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat
- Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób z listy zakwalifikowanych na studia: 10 – 26 sierpnia. Miejsce składania dokumentów - bud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”, badź na adres pocztowy: Oddział Koordynacji Kształcenia i Szkolenia - REKRUTACJA, Akademia Sztuki Wojennej, al. gen. A. Chruściela „Montera” 103, 00-910 Warszawa-Rembertów
- Ogłoszenie listy przyjętych na studia: do 6 września na stronie: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat, lub na indywidualnym koncie IRK
Termin dodatkowy:
- Rejestracja kandydatów na studia w IRK: 7 – 16 września przez stronę: https://rekrutacja.akademia.mil.pl/
- Wniesienie opłaty rekrutacyjnej: do 16 września – opłatę rekrutacyjną wnosi się na indywidualny rachunek bankowy wskazany w systemie IRK
- Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów: 19 – 23 września. Miejsce składania dokumentów - bud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”, badź na adres pocztowy: Oddział Koordynacji Kształcenia i Szkolenia - REKRUTACJA, Akademia Sztuki Wojennej, al. gen. A. Chruściela „Montera” 103, 00-910 Warszawa-Rembertów
- Ogłoszenie listy przyjętych na studia: 26 września na stronie: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat, indywidualne konto IRK
-
2. Gdzie można znaleźć dokumenty regulujące proces rekrutacji na studia?Przepisy regulujące proces rekrutacji na studia w danym roku akademickim publikowane są na stronie internetowej ASzWoj w zakładce kandydat oraz na stronie BIP ASzWoj:
-
3. Z kim można się kontaktować w przypadku kłopotów z rejestracją?Problemy z rejestracją oraz pytania dotyczące spraw technicznych związanych z akademickim systemem rekrutacyjnym IRK można zgłaszać mailowo i telefonicznie opisując problem oraz podając dane do weryfikacji: imię, nazwisko, nr kandydata lub nr Pesel:tel. 261-814-477
-
4. Co mam zrobić, jeżeli zapomniałem/am hasła logowania do osobistego konta rejestracyjnego?Należy wówczas skorzystać z funkcji odzyskiwania hasła, znajdującej się pod oknem logowania. Nowe hasło zostanie wygenerowane i przesłane automatycznie na adres e-mail podany przez kandydata w danych osobowych.
-
5. Na ile kierunków mogę kandydować na ASzWoj?Kandydat może rekrutować się na dowolną liczbę kierunków studiów.
-
6. Czy przesłanie zdjęcia do elektronicznej legitymacji studenckiej ELS jest obowiązkowe?Przesłanie zdjęcia do elektronicznej legitymacji studenckiej jest obowiązkowe. Zdjęcie jest niezbędnym elementem legitymacji studenckiej.
-
7. Ile wynosi opłata rekrutacyjna na studia w roku akademickim 2022/2023?Opłata rekrutacyjna za rejestrację na każdy wybrany kierunek, poziom i formę studiów wynosi 85 zł.
-
8. Na jakie konto należy uiszczać opłatę rekrutacyjną?Kandydat dokonuje opłaty rekrutacyjnej na konto indywidualne wygenerowane po zalogowaniu się w akademickim systemie rekrutacyjnym IRK. System rekrutacyjny automatycznie nalicza odpowiednią wysokość opłaty rekrutacyjnej w zależności od liczby wybranych przez kandydata kierunków.
-
9. Czy rekrutując się na kilka kierunków studiów, muszę wnosić kilka opłat rekrutacyjnych, czy wystarczy jedna? Co w przypadku, gdy wybieram kierunek studiów zarówno w formie stacjonarnej jak i niestacjonarnej?Kandydat wnosi opłatę rekrutacyjną za każdy kierunek na danej formie i poziomie kształcenia.
-
10. Kiedy dokonana opłata rekrutacyjna będzie widoczna w uczelnianym systemie rekrutacyjnym?To zależy od sposobu dokonania płatności:
- płatność on-line – zaksięgowanie opłaty widoczne jest natychmiastowo;
- przelew bankowy – czas oczekiwania na informację o opłacie rekrutacyjnej wynosi do 5 dni roboczych.
-
11. Co zrobić w przypadku, gdy opłata rekrutacyjna została dokonana, a nie jest ona widoczna w systemie rekrutacyjnym?Jeżeli kandydat wniósł opłatę rekrutacyjną, a nie jest ona widoczna w systemie rekrutacyjnym pomimo upływu 5 dni roboczych, zobowiązany jest zgłosić ten fakt na mail rekrutacyjny: rekrutacja@akademia.mil.pl.
-
12. Co z pieniędzmi z opłaty rekrutacyjnej, w przypadku kiedy kandydat chce się wycofać z rekrutacji lub wybrany kierunek nie został uruchomiony?
-
13. Czy mogę zarejestrować się, jeśli jestem tegorocznym maturzystą, ale nie mam jeszcze wyników matury?Tak. Po otrzymaniu wyników maturalnych należy niezwłocznie wprowadzić je w systemie rekrutacyjnym. Brak ocen w systemie będzie równoznaczny z rezygnacją.
-
14. Jaki egzamin maturalny/dojrzałości określa się jako „stara matura” a jaki „nowa matura”?Egzamin dojrzałości (stara matura) to egzamin zdawany do roku 2004.Egzamin maturalny (nowa matura) to egzamin zdawany od 2005 roku, realizowany w dwóch formułach:
- stara formuła, która była praktykowana do 2015 roku i wówczas zdawany był przedmiot dodatkowy na poziomie podstawowym lub rozszerzonym;
- nowa formuła, która obowiązuje od 2015 roku, tu przedmiot dodatkowy zdawany jest wyłącznie na poziomie rozszerzonym.
-
15. Co to jest KReM i dlaczego warto podpisać oświadczenie?Krajowy Rejestr Matur udostępnia uczelniom wyniki z egzaminów maturalnych, co przyspiesza i ułatwia proces rekrutacji na studia. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przekazanie wyników egzaminu maturalnego do systemu KReM składane jest w szkole razem z oświadczeniem o wyborze przedmiotów maturalnych. Oryginały oświadczeń znajdują się w szkołach więc najłatwiej właśnie tam sprawdzić, czy wyraziło się taką zgodę. Innym sposobem jest kontakt z właściwą Okręgową Komisją Egzaminacyjną.
-
16. Czy warto podawać wyniki z wszystkich przedmiotów zdawanych na maturze, czy wystarczy podać te brane pod uwagę podczas rekrutacji na kierunek?Wybór czy podać wszystkie wyniki, czy tylko te wskazane w systemie należy do kandydata. Warto jednak wprowadzić wszystkie wyniki, ponieważ System Internetowej Rekrutacji automatycznie wybierze najkorzystniejszą kombinację wyników uwzględnionych na danym kierunku.
-
17. Jaki wynik matury wpisać w systemie rekrutacji w przypadku podwyższenia wyniku matury?W przypadku informacji o maturze należy podać informacje dotyczące pierwszego świadectwa. W przypadku wyników matury należy wprowadzić wyniki ze świadectwa lub aneksu - jeśli są korzystniejsze.
-
18. Co w przypadku, gdy dyplom ukończenia studiów I stopnia otrzymam później niż termin złożenia dokumentów?Należy wówczas złożyć zaświadczenie z pieczęciami ukończonej uczelni, potwierdzające ukończenie studiów I stopnia zawierające: datę egzaminu dyplomowego, średnią ocen z toku studiów, ocenę uzyskana na dyplomie oraz nr dyplomu.
-
19. W jaki sposób osoby, niebędące obywatelami polskimi, mogą zostać studentami ASzWoj?Pod wskazanym adresem https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat-cudzoziemiec/ podane są szczegółowe zasady rekrutacji dla cudzoziemców. W razie pytań lub wątpliwości można również skontaktować się mailowo: rekrutacja@akademia.mil.pl lub telefonicznie:
- studia I i II stopnia oraz jednolite studia magisterskie: tel. 261 813 137, 513 382 871, 261 814 113 oraz dodatkowo w miesiącach:
- lipcu: 261 814 084, 261 814 789;- sierpniu: 261 814 045, 261 813 518;- studia podyplomowe: tel. 261 814 438, 261 813 555.
-
20. Czy po dostaniu się na studia zostanę żołnierzem-podchorążym (kandydatem na oficera)?Przyjęcie na studia w Akademii nie wiąże się z powołaniem do służby wojskowej (studenci nie „otrzymują” munduru ani żołdu). Ukończenie studiów nie powoduje automatycznego uzyskania stopnia oficerskiego. Akademia nie prowadzi kształcenia kandydatów na żołnierzy zawodowych, lecz ułatwia przyjęcie absolwenta do zawodowej służby wojskowej.Dodatkowo, Akademia Sztuki Wojennej uczestniczy w programie MON Legia Akademicka. To program skierowany do studentów, zarówno kobiet, jak i mężczyzn, którzy chcieliby odbyć szkolenie wojskowe, uzyskać stopień wojskowy, myślą o wstąpieniu do wojska i służbie czynnej. To przygoda, realizacja własnych pasji i szansa na zdobycie dodatkowych kwalifikacji. Szczegółowe informacje znajdziesz TUTAJ.
-
21. Gdzie i kiedy będę mógł sprawdzić wyniki rekrutacji?Wyniki rekrutacji opublikowane będą na stronie internetowej Uczelni w zakładce KANDYDAT.
-
22. Kiedy należy dostarczyć dokumenty na uczelnię?Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób z listy zakwalifikowanych na studia odbywa się zgodnie z poniższym harmonogramem:Studia I stopnia i jednolite studia magisterskieTermin podstawowy:
- Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób z listy zakwalifikowanych na studia: 20 lipca – 5 sierpnia
Termin dodatkowy:- Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów: 11 sierpnia – 22 września
Studia II stopniaTermin podstawowy:- Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób z listy zakwalifikowanych na studia: 10 – 26 sierpnia
Termin dodatkowy:- Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów: 19 – 23 września
- Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób zakwalifikowanych na studia podyplomowe: 20 lipca- 30 września 2022 r.
Dokumenty należy dostarczyć osobiście do:bud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”lub przesłać na adres pocztowy:Oddział Koordynacji Kształcenia i Szkolenia - REKRUTACJAAkademia Sztuki Wojennejal. gen. A. Chruściela „Montera” 10300-910 Warszawa-Rembertów
-
23. Czy wymagane dokumenty jestem zobowiązany dostarczyć osobiście, czy też może to zrobić w moim imieniu inna osoba? Jeśli tak, to czy konieczne są dodatkowe dokumenty?Dokumenty w procesie rekrutacji za kandydata może złożyć osoba przez niego pisemnie upoważniona.
-
24. Chcę kontynuować naukę na studiach II stopnia na innym kierunku, niż na studiach I stopnia. Czy to możliwe?Tak, jest to możliwe. Należy jednak pamiętać, że osoby, które ukończyły studia I stopnia na kierunku innym niż kierunek, na który zostały przyjęte na studia II stopnia, mogą być zobowiązane do zaliczenia w czasie studiów różnic programowych, wynikających z porównania efektów uczenia się z przedmiotów kierunkowych, określonych dla studiów I stopnia w wybranym kierunku. Zakres różnic programowych i termin ich zaliczenia ustala kierownik BDJO (dziekan wydziału/dyrektor samodzielnego instytutu).
-
25. Co oznacza wpisanie na listę rezerwową?Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci na określony kierunek studiów, zostają wpisani na listę rezerwową. Osoby z tej listy są przyjmowane na studia w przypadku rezygnacji kandydatów przyjętych. Kandydaci z listy rezerwowej mogą również ubiegać się o przyjęcie na inny kierunek studiów prowadzony w Akademii, na którym pozostają wolne miejsca po zakończeniu rekrutacji.
-
26. Jak przenieść się z innej uczelni na studia I stopnia/ II stopnia/ jednolite studia magisterskie do ASzWoj?Na podstawie „Regulaminu studiów w Akademii Sztuki Wojennej”:
- § 21 ust. 1-4:
Student innej uczelni może ubiegać się o przyjęcie do Akademii w drodze przeniesienia, jeżeli wypełnił wszystkie wymogi wynikające z przepisów obowiązujących w uczelni, z której zamierza się przenieść.
Punkty ECTS i oceny uzyskane w dotychczasowym przebiegu studiów mogą zostać uznane w całości w miejsce punktów i ocen przewidzianych w programie studiów kierunku, na który student się przenosi, pod warunkiem zbieżności efektów uczenia się dla programów studiów w obu uczelniach.
W przypadku różnicy efektów uczenia się możliwe jest uznanie części dotychczas zrealizowanego programu studiów i wskazanie różnic koniecznych do uzupełnienia wraz z terminami ich zaliczenia.
Decyzję o uznaniu punktów ECTS i ocen podejmuje kierownik BDJO (dziekan wydziału/dyrektor samodzielnego instytutu).
- § 24 ust. 1:
Przyjęcie studenta, o którym mowa w § 21[…], następuje po ustaleniu przez przyjmującego kierownika BDJO: przedmiotów, które uznaje za zaliczone na podstawie dotychczas złożonych przez studenta egzaminów i uzyskanych zaliczeń; przedmiotów, których zaliczenie niezbędne jest dla wyrównania różnic występujących w programach studiów; terminów zaliczenia różnic programowych. -
27. Zostałem przyjęty na studia, ale chcę zmienić kierunek studiów?Na podstawie „Regulaminu studiów w Akademii Sztuki Wojennej”- § 23 ust. 1-3Student może ubiegać się o przeniesienie na inny kierunek studiów w Akademii.Decyzję w sprawie przyjęcia na inny kierunek studiów, w ramach tej samej BDJO, podejmuje kierownik BDJO.Jeżeli student ubiega się o przeniesienie na inny kierunek prowadzony w innej BDJO, to decyzję o przeniesieniu podejmuje kierownik tej jednostki.
-
28. Co w przypadku jeśli kierunek nie zostanie uruchomiony?Akademia proponuje podjęcie studiów na innym kierunku, który został uruchomiony a limit miejsc nie został wyczerpany.
-
29. Jak zrezygnować z kierunku studiów na etapie rejestracji?W przypadku, jeżeli, kandydat chce zrezygnować z danego kierunku studiów należy napisać e-mail na rekrutacja@akademia.mil.pl z opisem problemu (nr kandydata, wybrany kierunek).
-
30. Gdzie znajdę kontakt do Szkoły Doktorskiej ASzWoj?Zapraszamy na stronę: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/szkola-doktorska-kontakt/