Zaproszonych gości powitał w Sali Tradycji dr Józef Kozłowski, by następnie nakreślić historię Akademii Sztuki Wojennej sięgającą powstania w 1765 roku Szkoły Rycerskiej. Przy tej okazji zaproszeni goście mieli możliwość zwiedzania Sali Tradycji oraz zapoznania się z wyłożonymi w niej ciekawymi eksponatami związanymi z historią polskiego szkolnictwa wojskowego, co dla uczniów klas mundurowych było dużym przeżyciem.
W dalszym ciągu spotkania uczniowie, a być może niebawem nasi studenci, zapoznali się z bogatą ofertą dydaktyczną Akademii, spotykając się z przedstawicielami poszczególnych kierunków. Każdy z prelegentów kładł szczególny nacisk na możliwości, jakie daje studiowanie reprezentowanego przez nich kierunku – rozwijanie swoich pasji, wykorzystanie ukrytych dotąd talentów, a nade wszystko budowanie własnej przyszłości opartej na rozległej wiedzy zdobytej w doskonałej uczelni wojskowej.
Po zapoznaniu się z ofertą dydaktyczną Akademii uczniowie wraz z opiekunami oraz pracownikami IHW udali się na Wydział Zarządzania i Dowodzenia, gdzie zwiedzili Laboratorium Bezzałogowych Systemów Powietrznych. Po niemal godzinnym wykładzie zaproszeni goście przemieścili się do akademickiej stołówki, by posilić się tradycyjną wojskową grochówką.
Następnie uczniowie i opiekunowie z „Korczaka” pod merytoryczną opieką wykładowców IHW zwiedzali dwie wystawy muzealne w Muzeum Narodowym – galerię sztuki starożytnej oraz galerię Faras. Po galerii sztuki starożytnej oprowadzał gości starożytnik dr Paweł Więckowski, który przybliżył zwiedzającym style i formy sztuki antycznej, a także wprowadził ich w dzieje polityczne i społeczne starożytnych cywilizacji od Egiptu i Mezopotamii, po Grecję i Rzym. Z kolei Instytutowy mediewista dr Franciszek Dąbrowski opowiadał o dziejach polskiej misji archeologicznej w Faras oraz omówił wystawione wczesnośredniowieczne malowidła ścienne, mozaiki oraz artefakty sakralne pochodzące z katedra w Faras (VI-VII wiek). Pobyt w Muzeum Narodowym trwał niemal 3 godziny i bynajmniej nie zmęczył zwiedzających. Wielu uczniów zadawało pytania naszym wykładowcom zwłaszcza, gdy zetknęli się z egipskimi mumiami oraz sarkofagami. Warto dodać, iż w Muzeum swoim młodszym kolegom towarzyszyli studenci I roku historii, którzy również zaangażowali się w oprowadzanie gości. Dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego im. Janusza Korczaka zapowiedziała kolejny przyjazd co najmniej kilkudziesięciu uczniów na Dni Otwarte Akademii, które mają się odbyć 1 kwietnia br.
W dalszym ciągu spotkania uczniowie, a być może niebawem nasi studenci, zapoznali się z bogatą ofertą dydaktyczną Akademii, spotykając się z przedstawicielami poszczególnych kierunków. Każdy z prelegentów kładł szczególny nacisk na możliwości, jakie daje studiowanie reprezentowanego przez nich kierunku – rozwijanie swoich pasji, wykorzystanie ukrytych dotąd talentów, a nade wszystko budowanie własnej przyszłości opartej na rozległej wiedzy zdobytej w doskonałej uczelni wojskowej.
Po zapoznaniu się z ofertą dydaktyczną Akademii uczniowie wraz z opiekunami oraz pracownikami IHW udali się na Wydział Zarządzania i Dowodzenia, gdzie zwiedzili Laboratorium Bezzałogowych Systemów Powietrznych. Po niemal godzinnym wykładzie zaproszeni goście przemieścili się do akademickiej stołówki, by posilić się tradycyjną wojskową grochówką.
Następnie uczniowie i opiekunowie z „Korczaka” pod merytoryczną opieką wykładowców IHW zwiedzali dwie wystawy muzealne w Muzeum Narodowym – galerię sztuki starożytnej oraz galerię Faras. Po galerii sztuki starożytnej oprowadzał gości starożytnik dr Paweł Więckowski, który przybliżył zwiedzającym style i formy sztuki antycznej, a także wprowadził ich w dzieje polityczne i społeczne starożytnych cywilizacji od Egiptu i Mezopotamii, po Grecję i Rzym. Z kolei Instytutowy mediewista dr Franciszek Dąbrowski opowiadał o dziejach polskiej misji archeologicznej w Faras oraz omówił wystawione wczesnośredniowieczne malowidła ścienne, mozaiki oraz artefakty sakralne pochodzące z katedra w Faras (VI-VII wiek). Pobyt w Muzeum Narodowym trwał niemal 3 godziny i bynajmniej nie zmęczył zwiedzających. Wielu uczniów zadawało pytania naszym wykładowcom zwłaszcza, gdy zetknęli się z egipskimi mumiami oraz sarkofagami. Warto dodać, iż w Muzeum swoim młodszym kolegom towarzyszyli studenci I roku historii, którzy również zaangażowali się w oprowadzanie gości. Dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego im. Janusza Korczaka zapowiedziała kolejny przyjazd co najmniej kilkudziesięciu uczniów na Dni Otwarte Akademii, które mają się odbyć 1 kwietnia br.