side image
Zasady rekrutacji, harmonogram, opłaty, wymagane dokumenty
zobacz więcej

ADMINISTRACJA

RODZAJ STUDIÓW
Studia stacjonarne I stopnia (licencjackie) dla osób cywilnych.
Istnieje możliwość kontynuowania studiów na poziomie  magisterskim.
 
FORMY ZAJĘĆ
Wykłady, ćwiczenia, seminaria, konwersatoria, praca w grupach, praca indywidualna.
 
ADRESACI
Absolwenci szkół średnich, którzy pragną zdobyć wiedzę i umiejętności niezbędne na stanowiskach związanych z pracą w administracji publicznej różnego szczebla, organizacjach pozarządowych, a także w firmach konsultingowych i doradczych. Absolwenci studiów I stopnia, o wszechstronnych zainteresowaniach, którzy chcą poznać zawiłości uwarunkowań prawnych różnych instytucji i chcą swobodnie poruszać się w przestrzeni prawa administracyjnego, poznać metody zarządzania oraz organizacji. 
 
CELE
Przygotowanie absolwentów do realizacji zadań w strukturach administracji publicznej, szczególnie w obszarze bezpieczeństwa narodowego oraz pełnienia obowiązków w służbach, inspekcjach i strażach. Zapoznanie absolwentów z historią administracji nowożytnej oraz ze strukturą administracji publicznej, zakresem i formami realizowanych zadań. Zaznajomienie absolwentów z zasadami i metodami interpretacji aktów prawnych z zakresu prawa administracyjnego, prawa urzędniczego, prawa pracy etc. Przedstawienie szczegółowych zagadnień związanych z postępowaniem administracyjnym i sądowoadministracyjnym, w zależności od wybranej specjalności: nowe technologie w administracji, administracja wojskowa, administracja urzędnicza.
 
OPIS POSZCZEGÓLNYCH SPECJALNOŚCI
W związku oczekiwaniami studentów, kierunek "administracja" został podzielony na następujące specjalności:
  • nowe technologie w administracji,
  • administracja wojskowa,
  • administracja urzędnicza.
W ramach przedmiotów kierunkowych dla wszystkich studentów administracji realizowane są: nauka o administracji, historia administracji, prawo karne, prawo administracyjne, prawo międzynarodowe publiczne, prawo pracy, prawo cywilne, ochrona własności intelektualnej. Wymagana jest praca roczna, a także uczestnictwo w seminarium dyplomowym, podczas którego student przygotowuje dyplomową pracę licencjacką.
 
Specjalność nowe technologie w administracji obejmuje następujące główne przedmioty: prawo nowych technologii, cyberbezpieczeństwo, postępowanie egzekucyjne z elementami egzekucji, administracja rządowa, partycypacja społeczna w samorządzie terytorialnym, nadzór i kontrola w administracji, prawo publiczne gospodarcze, prawo UE, samorząd w Polsce i wybranych państwach, system polityczny RP.
Specjalność administracja wojskowa obejmuje następujące główne przedmioty: terenowe organy administracji wojskowej, siły zbrojne, obrona terytorialna, prawo obronne RP, prawo wojskowe, prawo humanitarne, administracja obrony narodowej, administracja świadczeń na rzecz obrony, podstawy zarządzania kryzysowego.
Specjalność administracja urzędnicza obejmuje następujące główne  przedmioty: podstawy bezpieczeństwa narodowego, administracja bezpieczeństwa społecznego, organy ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego, komunikowanie publiczne w administracji, ochrona informacji niejawnych, ochrona danych osobowych, służby specjalne, podstawy zarządzania kryzysowego, dostęp do informacji publicznej.
 
KONCEPCJA KSZTAŁCENIA
Koncepcja kształcenia na kierunku "administracja" gwarantuje, że będzie odbywać się ono z zachowaniem następujących zasad: dążenia do prawdy, otwartości na wiedzę i nowe idee oraz poszanowaniu godności człowieka i szacunku dla tożsamości historyczno-kulturowej regionów oraz państw. Tym samym kształtuje osobowość i obywatelskie postawy studentów, przygotowując ich do odpowiedzialnego pełnienia funkcji społecznych i publicznych. W ramach kształcenia gwarantuje się wysoki poziom prowadzonych zajęć, tworzy optymalne warunki studiowania oraz zapewnia różnorodność i atrakcyjność nauczania; przekazuje wiedzę na wysokim poziomie i zapewnia zdobycie odpowiednich kwalifikacji zawodowych.
 
"DROGA DO DYPLOMU" - PRAKTYCZNY PRZEBIEG STUDIÓW NA KOLEJNYCH LATACH STUDIÓW
Pierwsze trzy semestry obejmują realizację przedmiotów ogólnych i kierunkowych. Od czwartego semestru grupy dydaktyczne podzielone są wg specjalności, określanych na podstawie zainteresowań studentów.
 
W semestrze czwartym (pod koniec drugiego roku studiów) studenci wybierają przyszłych promotorów i wspólnie z nimi określają tematy prac dyplomowych.
 
Istotnym elementem studiów licencjackich są obowiązkowe praktyki zawodowe, które studenci odbywają po czwartym semestrze. Zazwyczaj miejsce praktyki związane jest ściśle z tematem pracy dyplomowej. Istotą praktyk jest to, aby studenci mieli możliwość rozwijania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas studiów i aby mogli prowadzić badania empiryczne, które powinny być wykorzystane do realizacji pracy dyplomowej.
W trakcie studiów studenci zachęcani są do uczestnictwa w wymianie międzynarodowej ERASMUS +.
 
W 2019 roku nasi Absolwenci znaleźli się wśród laureatów  konkursu o nagrodę szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego na najlepszą pracę dyplomową.  
 
JAKIE KOMPETENCJE UZYSKASZ PODCZAS NAUKI?
Kompetencje wynikające z efektów kształcenia, które student powinien uzyskać  w czasie studiów pierwszego stopnia są trójelementowe i opierają się na pozyskaniu wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych.
W zakresie wiedzy student powinien znać:
  • struktury administracji publicznej i poszczególnych elementów jej systemu;
  • podstawy nauki o administracji, jej miejsce w systemie nauk społecznych, relacji w stosunku do innych nauk;
  • zakres wzajemnych relacji między głównymi organami państwa, ich kompetencje względem innych organów władzy publicznej i obywateli;
  • podstawy systemu prawa oraz zasady organizacji aparatu administracji publicznej.
W zakresie umiejętności student powinien umieć:   
dokonać interpretacji zjawisk zachodzących w systemie administracji publicznej, przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu nauk o administracji;
posługiwać się w sposób prawidłowy normami prawa powszechnie obowiązującego i prawa wewnętrznego dla określenia sposobu funkcjonowania administracji publicznej;
przedstawiać propozycje własnych rozwiązań usprawniających sposób działania administracji publicznej, np. poprzez prawidłowe rozwiązywanie kazusów;
jasno przedstawiać swoje zdanie używając prawidłowych argumentów opartych na logicznych wywodach oraz potrafić je zaprezentować zgodnie z zasadami wystąpień publicznych.
 
W zakresie kompetencji społecznych student powinien:
  • mieć świadomość konieczności ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  • umieć organizować pracę w zespołach, zgodnie ze specyfiką pracy w organach administracji publicznej;
  • umieć efektywnie organizować własną pracę i krytycznie oceniać jej stopień zaawansowania.
 
PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Absolwenci są przygotowani do pracy w strukturach administracji publicznej, w tym Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, w służbach, inspekcjach i strażach, w organizacjach zajmujących się bezpieczeństwem obywateli, w zespołach zarządzania kryzysowego, przedsiębiorstwach państwowych i prywatnych, firmach doradczych i konsultingowych, a także organizacjach międzynarodowych i instytucjach Unii Europejskiej. Posiadają kompetencje niezbędne na stanowiskach związanych z zarządzaniem, kierowaniem, dowodzeniem zespołami ludzkimi w czasie pokoju, kryzysu i konfliktu zbrojnego w obszarze bezpieczeństwa prawa, administracji. 
 
 
Podstawą przyjęcia na studia są wyniki lub ocena z języka obcego nowożytnego oraz wyniki lub ocena z dwóch przedmiotów, spośród przewidzianych w warunkach rekrutacji na określony kierunek studiów, które po stosownym przeliczeniu pozwolą osiągnąć kandydatowi najwyższą liczbę punktów.
 
 
PRZEDMIOTY STANOWIĄCE PODSTAWĘ REKRUTACJI NA STUDIA:
  • Geografia
  • Historia
  • Wiedza o społeczeństwie
  • Matematyka
  • Informatyka
  • Kandydaci!
    Poznajcie Ambasadora kierunku ADMINISTRACJA!
    Dowiedzcie się, dlaczego warto rozpocząć właśnie ten kierunek studiów w ASzWoj!

Masz pytania dotyczące zasad rekrutacji na studia cywilne i spraw organizacyjnych innych niż w FAQ (poniżej)? Skontaktuj się z nami - rozwiejemy wszystkie Twoje wątpliwości!

side image
Rejestracja online
zobacz więcej

Masz pytania dotyczące zasad rekrutacji na studia cywilne i spraw organizacyjnych innych niż w FAQ (poniżej)? Skontaktuj się z nami - rozwiejemy wszystkie Twoje wątpliwości!

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA (FAQ)

  • 1. Kiedy rozpocznie się rejestracja kandydatów na studia w ASzWoj?

    System rekrutacyjny będzie aktywny od 4 maja 2022 r. Rejestracja kandydatów będzie się odbywać zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem rekrutacji.

     

     

    HARMONOGRAM REKRUTACJI NA I ROK STUDIÓW W ROKU AKADEMICKIM 2022/2023

     

    Studia I stopnia i jednolite studia magisterskie

     

    Termin podstawowy: 

     

    • Rejestracja kandydatów na studia w IRK:  4 maja – 15 lipca przez stronę: https://rekrutacja.akademia.mil.pl/
    • Wniesienie opłaty rekrutacyjnej:  do 15 lipca - opłatę rekrutacyjną wnosi się na indywidualny rachunek bankowy wskazany w systemie IRK
    • Ogłoszenie list osób zakwalifikowanych na studia i listy rezerwowej:  do 19 lipca na stronie: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób z listy zakwalifikowanych na studia:  20 lipca – 5 sierpnia. Miejsce składania dokumentów - bud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”, badź na adres pocztowy: Oddział Koordynacji Kształcenia i Szkolenia - REKRUTACJA, Akademia Sztuki Wojennej, al. gen. A. Chruściela „Montera” 103, 00-910 Warszawa-Rembertów
    • Ogłoszenie listy przyjętych na studia:  do 10 sierpnia na stronie: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat, lub na indywidualnym koncie IRK

     

    Termin dodatkowy:

     

    • Rejestracja kandydatów na studia w IRK:  11 sierpnia – 16 września przez stronę: https://rekrutacja.akademia.mil.pl/
    • Wniesienie opłaty rekrutacyjnej:  do 16 września - opłatę rekrutacyjną wnosi się na indywidualny rachunek bankowy wskazany w systemie IRK
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów:  11 sierpnia – 22 września. Miejsce składania dokumentów - bud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”, badź na adres pocztowy: Oddział Koordynacji Kształcenia i Szkolenia - REKRUTACJA, Akademia Sztuki Wojennej, al. gen. A. Chruściela „Montera” 103, 00-910 Warszawa-Rembertów
    • Ogłoszenie listy przyjętych na studia:  26 września na stronie: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat, indywidualne konto IRK

     

     

    Studia II stopnia

     

    Termin podstawowy: 

     

    • Rejestracja kandydatów na studia w IRK:  4 maja – 5 sierpnia przez stronę: https://rekrutacja.akademia.mil.pl/
    • Wniesienie opłaty rekrutacyjnej:  do 5 sierpnia – opłatę rekrutacyjną wnosi się na indywidualny rachunek bankowy wskazany w systemie IRK
    • Ogłoszenie list osób zakwalifikowanych na studia i listy rezerwowej:  do 9 sierpnia na stronie: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób z listy zakwalifikowanych na studia:  10 – 26 sierpnia. Miejsce składania dokumentów - bud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”, badź na adres pocztowy: Oddział Koordynacji Kształcenia i Szkolenia - REKRUTACJA, Akademia Sztuki Wojennej, al. gen. A. Chruściela „Montera” 103, 00-910 Warszawa-Rembertów
    • Ogłoszenie listy przyjętych na studia:  do 6 września na stronie: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat, lub na indywidualnym koncie IRK

     

    Termin dodatkowy:

     

    • Rejestracja kandydatów na studia w IRK:  7 – 16 września przez stronę: https://rekrutacja.akademia.mil.pl/
    • Wniesienie opłaty rekrutacyjnej:  do 16 września – opłatę rekrutacyjną wnosi się na indywidualny rachunek bankowy wskazany w systemie IRK
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów:  19 – 23 września. Miejsce składania dokumentów - bud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”, badź na adres pocztowy: Oddział Koordynacji Kształcenia i Szkolenia - REKRUTACJA, Akademia Sztuki Wojennej, al. gen. A. Chruściela „Montera” 103, 00-910 Warszawa-Rembertów
    • Ogłoszenie listy przyjętych na studia:  26 września na stronie: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat, indywidualne konto IRK
     
  • 2. Gdzie można znaleźć dokumenty regulujące proces rekrutacji na studia?
    Przepisy regulujące proces rekrutacji na studia w danym roku akademickim publikowane są na stronie internetowej ASzWoj w zakładce kandydat oraz na stronie BIP ASzWoj:
  • 3. Z kim można się kontaktować w przypadku kłopotów z rejestracją?
    Problemy z rejestracją oraz pytania dotyczące spraw technicznych związanych z akademickim systemem rekrutacyjnym IRK można zgłaszać mailowo i telefonicznie opisując problem oraz podając dane do weryfikacji: imię, nazwisko, nr kandydata lub nr Pesel:
     
    tel. 261-814-477
  • 4. Co mam zrobić, jeżeli zapomniałem/am hasła logowania do osobistego konta rejestracyjnego?
    Należy wówczas skorzystać z funkcji odzyskiwania hasła, znajdującej się pod oknem logowania. Nowe hasło zostanie wygenerowane i przesłane automatycznie na adres e-mail podany przez kandydata w danych osobowych.
     
     
  • 5. Na ile kierunków mogę kandydować na ASzWoj?
    Kandydat może rekrutować się na dowolną liczbę kierunków studiów.
     
  • 6. Czy przesłanie zdjęcia do elektronicznej legitymacji studenckiej ELS jest obowiązkowe?
    Przesłanie zdjęcia do elektronicznej legitymacji studenckiej jest obowiązkowe. Zdjęcie jest niezbędnym elementem legitymacji studenckiej.
     
  • 7. Ile wynosi opłata rekrutacyjna na studia w roku akademickim 2022/2023?
    Opłata rekrutacyjna za rejestrację na każdy wybrany kierunek, poziom i formę studiów wynosi 85 zł.  
  • 8. Na jakie konto należy uiszczać opłatę rekrutacyjną?
    Kandydat dokonuje opłaty rekrutacyjnej na konto indywidualne wygenerowane po zalogowaniu się w akademickim systemie rekrutacyjnym IRK. System rekrutacyjny automatycznie nalicza odpowiednią wysokość opłaty rekrutacyjnej w zależności od liczby wybranych przez kandydata kierunków.
     
  • 9. Czy rekrutując się na kilka kierunków studiów, muszę wnosić kilka opłat rekrutacyjnych, czy wystarczy jedna? Co w przypadku, gdy wybieram kierunek studiów zarówno w formie stacjonarnej jak i niestacjonarnej?
    Kandydat wnosi opłatę rekrutacyjną za każdy kierunek na danej formie i poziomie kształcenia.
  • 10. Kiedy dokonana opłata rekrutacyjna będzie widoczna w uczelnianym systemie rekrutacyjnym?
    To zależy od sposobu dokonania płatności:
    • płatność on-line – zaksięgowanie opłaty widoczne jest natychmiastowo;
    • przelew bankowy – czas oczekiwania na informację o opłacie rekrutacyjnej wynosi do 5 dni roboczych.
  • 11. Co zrobić w przypadku, gdy opłata rekrutacyjna została dokonana, a nie jest ona widoczna w systemie rekrutacyjnym?
    Jeżeli kandydat wniósł opłatę rekrutacyjną, a nie jest ona widoczna w systemie rekrutacyjnym pomimo upływu 5 dni roboczych, zobowiązany jest zgłosić ten fakt na mail rekrutacyjny: rekrutacja@akademia.mil.pl.
     
  • 12. Co z pieniędzmi z opłaty rekrutacyjnej, w przypadku kiedy kandydat chce się wycofać z rekrutacji lub wybrany kierunek nie został uruchomiony?
    Kandydatowi, który nie został przyjęty na studia z powodu nieuruchomienia kierunku, zwraca się wniesioną opłatę rekrutacyjną na wniosek złożony do Pełnomocnika ds. rekrutacji. Zwrotu dokonuje się na rachunek bankowy wskazany we wniosku. W innych przypadkach uczelnia zwrotu nie dokonuje.
  • 13. Czy mogę zarejestrować się, jeśli jestem tegorocznym maturzystą, ale nie mam jeszcze wyników matury?
    Tak. Po otrzymaniu wyników maturalnych należy niezwłocznie wprowadzić je w systemie rekrutacyjnym. Brak ocen w systemie będzie równoznaczny z rezygnacją. 
  • 14. Jaki egzamin maturalny/dojrzałości określa się jako „stara matura” a jaki „nowa matura”?
    Egzamin dojrzałości (stara matura) to egzamin zdawany do roku 2004.
     
    Egzamin maturalny (nowa matura) to egzamin zdawany od 2005 roku, realizowany w dwóch formułach:
    • stara formuła, która była praktykowana do 2015 roku i wówczas zdawany był przedmiot dodatkowy na poziomie podstawowym lub rozszerzonym;
    • nowa formuła, która obowiązuje od 2015 roku, tu przedmiot dodatkowy zdawany jest wyłącznie na poziomie rozszerzonym.
  • 15. Co to jest KReM i dlaczego warto podpisać oświadczenie?
    Krajowy Rejestr Matur udostępnia uczelniom wyniki z egzaminów maturalnych, co przyspiesza i ułatwia proces rekrutacji na studia. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przekazanie wyników egzaminu maturalnego do systemu KReM składane jest w szkole razem z oświadczeniem o wyborze przedmiotów maturalnych. Oryginały oświadczeń znajdują się w szkołach więc najłatwiej właśnie tam sprawdzić, czy wyraziło się taką zgodę. Innym sposobem jest kontakt z właściwą Okręgową Komisją Egzaminacyjną.
     
  • 16. Czy warto podawać wyniki z wszystkich przedmiotów zdawanych na maturze, czy wystarczy podać te brane pod uwagę podczas rekrutacji na kierunek?
    Wybór czy podać wszystkie wyniki, czy tylko te wskazane w systemie należy do kandydata. Warto jednak wprowadzić wszystkie wyniki, ponieważ System Internetowej Rekrutacji automatycznie wybierze najkorzystniejszą kombinację wyników uwzględnionych na danym kierunku.
  • 17. Jaki wynik matury wpisać w systemie rekrutacji w przypadku podwyższenia wyniku matury?
    W przypadku informacji o maturze należy podać informacje dotyczące pierwszego świadectwa. W przypadku wyników matury należy wprowadzić wyniki ze świadectwa lub aneksu - jeśli są korzystniejsze.
  • 18. Co w przypadku, gdy dyplom ukończenia studiów I stopnia otrzymam później niż termin złożenia dokumentów?
    Należy wówczas złożyć zaświadczenie z pieczęciami ukończonej uczelni, potwierdzające ukończenie studiów I stopnia zawierające: datę egzaminu dyplomowego, średnią ocen z toku studiów, ocenę uzyskana na dyplomie oraz nr dyplomu.
  • 19. W jaki sposób osoby, niebędące obywatelami polskimi, mogą zostać studentami ASzWoj?
    Pod wskazanym adresem https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat-cudzoziemiec/ podane są szczegółowe zasady rekrutacji dla cudzoziemców. W razie pytań lub wątpliwości można również skontaktować się mailowo: rekrutacja@akademia.mil.pl lub telefonicznie:

    • studia I i II stopnia oraz jednolite studia magisterskie: tel. 261 813 137, 513 382 871, 261 814 113 oraz dodatkowo w miesiącach:
    - lipcu: 261 814 084, 261 814 789;
    - sierpniu: 261 814 045, 261 813 518;
    • studia podyplomowe: tel. 261 814 438, 261 813 555.
  • 20. Czy po dostaniu się na studia zostanę żołnierzem-podchorążym (kandydatem na oficera)?
    Przyjęcie na studia w Akademii nie wiąże się z powołaniem do służby wojskowej (studenci nie „otrzymują” munduru ani żołdu). Ukończenie studiów nie powoduje automatycznego uzyskania stopnia oficerskiego. Akademia nie prowadzi kształcenia kandydatów na żołnierzy zawodowych, lecz ułatwia przyjęcie absolwenta do zawodowej służby wojskowej.
     
     
    Dodatkowo, Akademia Sztuki Wojennej uczestniczy w programie MON Legia Akademicka. To program skierowany do studentów, zarówno kobiet, jak i mężczyzn, którzy chcieliby odbyć szkolenie wojskowe, uzyskać stopień wojskowy, myślą o wstąpieniu do wojska i służbie czynnej. To przygoda, realizacja własnych pasji i szansa na zdobycie dodatkowych kwalifikacji. Szczegółowe informacje znajdziesz TUTAJ.
  • 21. Gdzie i kiedy będę mógł sprawdzić wyniki rekrutacji?
    Wyniki rekrutacji opublikowane będą na stronie internetowej Uczelni w zakładce KANDYDAT.
  • 22. Kiedy należy dostarczyć dokumenty na uczelnię?
    Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób z listy zakwalifikowanych na studia odbywa się zgodnie z poniższym harmonogramem:
     
     
    Studia I stopnia i jednolite studia magisterskie
     
    Termin podstawowy: 
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób z listy zakwalifikowanych na studia:  20 lipca – 5 sierpnia 
    Termin dodatkowy:
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów:  11 sierpnia – 22 września 
     
     
    Studia II stopnia
     
    Termin podstawowy: 
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób z listy zakwalifikowanych na studia:  10 – 26 sierpnia 
    Termin dodatkowy:
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów:  19 – 23 września 
     
    Dokumenty należy dostarczyć osobiście do:
    bud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”
     
    lub przesłać na adres pocztowy: 
    Oddział Koordynacji Kształcenia i Szkolenia - REKRUTACJA
    Akademia Sztuki Wojennej
    al. gen. A. Chruściela „Montera” 103
    00-910 Warszawa-Rembertów
  • 23. Czy wymagane dokumenty jestem zobowiązany dostarczyć osobiście, czy też może to zrobić w moim imieniu inna osoba? Jeśli tak, to czy konieczne są dodatkowe dokumenty?
    Dokumenty w procesie rekrutacji za kandydata może złożyć osoba przez niego pisemnie upoważniona. 
  • 24. Chcę kontynuować naukę na studiach II stopnia na innym kierunku, niż na studiach I stopnia. Czy to możliwe?
    Tak, jest to możliwe. Należy jednak pamiętać, że osoby, które ukończyły studia I stopnia na kierunku innym niż kierunek, na który zostały przyjęte na studia II stopnia, mogą być zobowiązane do zaliczenia w czasie studiów różnic programowych, wynikających z porównania efektów uczenia się z przedmiotów kierunkowych, określonych dla studiów I stopnia w wybranym kierunku. Zakres różnic programowych i termin ich zaliczenia ustala kierownik BDJO (dziekan wydziału/dyrektor samodzielnego instytutu).
  • 25. Co oznacza wpisanie na listę rezerwową?
    Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci na określony kierunek studiów, zostają wpisani na listę rezerwową. Osoby z tej listy są przyjmowane na studia w przypadku rezygnacji kandydatów przyjętych. Kandydaci z listy rezerwowej mogą również ubiegać się o przyjęcie na inny kierunek studiów prowadzony w Akademii, na którym pozostają wolne miejsca po zakończeniu rekrutacji.
  • 26. Jak przenieść się z innej uczelni na studia I stopnia/ II stopnia/ jednolite studia magisterskie do ASzWoj?
    Na podstawie „Regulaminu studiów w Akademii Sztuki Wojennej”:

    - § 21 ust. 1-4:
    Student innej uczelni może ubiegać się o przyjęcie do Akademii w drodze przeniesienia, jeżeli wypełnił wszystkie wymogi wynikające z przepisów obowiązujących w uczelni, z której zamierza się przenieść.

    Punkty ECTS i oceny uzyskane w dotychczasowym przebiegu studiów mogą zostać uznane w całości w miejsce punktów i ocen przewidzianych w programie studiów kierunku, na który student się przenosi, pod warunkiem zbieżności efektów uczenia się dla programów studiów w obu uczelniach.

    W przypadku różnicy efektów uczenia się możliwe jest uznanie części dotychczas zrealizowanego programu studiów i wskazanie różnic koniecznych do uzupełnienia wraz z terminami ich zaliczenia.

    Decyzję o uznaniu punktów ECTS i ocen podejmuje kierownik BDJO (dziekan wydziału/dyrektor samodzielnego instytutu).

    - § 24 ust. 1:
    Przyjęcie studenta, o którym mowa w § 21[…], następuje po ustaleniu przez przyjmującego kierownika BDJO: przedmiotów, które uznaje za zaliczone na podstawie dotychczas złożonych przez studenta egzaminów i uzyskanych zaliczeń; przedmiotów, których zaliczenie niezbędne jest dla wyrównania różnic występujących w programach studiów; terminów zaliczenia różnic programowych.
  • 27. Zostałem przyjęty na studia, ale chcę zmienić kierunek studiów?
    Na podstawie „Regulaminu studiów w Akademii Sztuki Wojennej”
     
    - § 23 ust. 1-3
    Student może ubiegać się o przeniesienie na inny kierunek studiów w Akademii.
     
    Decyzję w sprawie przyjęcia na inny kierunek studiów, w ramach tej samej BDJO, podejmuje kierownik BDJO.
     
    Jeżeli student ubiega się o przeniesienie na inny kierunek prowadzony w innej BDJO, to decyzję o przeniesieniu podejmuje kierownik tej jednostki.
  • 28. Co w przypadku jeśli kierunek nie zostanie uruchomiony?
    Akademia proponuje podjęcie studiów na innym kierunku, który został uruchomiony a limit miejsc nie został wyczerpany.