Pierwszymi dwoma F-16 o numerach 4043 i 4044, przylecieli do Polski 8 listopada 2006 roku amerykańscy piloci, a już dzień później 9 listopada na poznańskich Krzesinach wylądowały samoloty o numerach 4042 i 4077. Pilotem jednego z nich był pułkownik Rościsław Stepaniuk, który był też pierwszym polskim pilotem wyszkolonym jako „guest pilot” do latania na F-16. Tego dnia odbyło się też uroczyste przyjęcie F-16 do służby w polskich siłach powietrznych i ich symboliczny chrzest, którego dokonała Maria Kaczyńska, nadając im imię "Jastrząb".
Od października 2006 roku trwały natomiast powroty ze szkolenia w USA techników, których zadaniem było przyjęcie pierwszej partii samolotów lądujących w Polsce.
Przylatujące do Polski maszyny miały widoczne oznakowania amerykańskie i jednocześnie zasłonięte szachownice, natomiast po przeprowadzonej na miejscu accepnatce inspection, w grudniu 2006 roku odbyły się już pierwsze loty F-16 z odsłoniętymi biało-czerwonymi szachownicami.
Ostatnim samolotem jaki przyleciał do Polski 2 marca 2011 roku był ten o numerze 4040.
kpt. Anna Issel
foto. archiwum 2SLT
Od października 2006 roku trwały natomiast powroty ze szkolenia w USA techników, których zadaniem było przyjęcie pierwszej partii samolotów lądujących w Polsce.
Przylatujące do Polski maszyny miały widoczne oznakowania amerykańskie i jednocześnie zasłonięte szachownice, natomiast po przeprowadzonej na miejscu accepnatce inspection, w grudniu 2006 roku odbyły się już pierwsze loty F-16 z odsłoniętymi biało-czerwonymi szachownicami.
Ostatnim samolotem jaki przyleciał do Polski 2 marca 2011 roku był ten o numerze 4040.
kpt. Anna Issel
foto. archiwum 2SLT